piątek, 9 grudnia 2016

Czym jest sukces? Recenzja ze spotkania Świadomych Blogerek – listopad 2016r.

twardo na ziemi


Denis Waitley, jeden z najpopularniejszych amerykańskich mówców motywacyjnych, cytuje często definicję sukcesu Ralpha Waldo Emersona: 

„Śmiać się często i mocno. Zyskać szacunek inteligentnych ludzi i uczucia dzieci. Zasłużyć na uznanie surowych krytyków i znieść zdradę fałszywych przyjaciół. Cieszyć się pięknem. Znajdować w innych to, co najlepsze. Czynić świat trochę lepszym przez zasłużoną pozycję społeczną lub pracę dobrze wykonaną. Wiedzieć, że choćby jeden człowiek lżej oddychał, bo żyłeś ty – to znaczy odnieść sukces".

By osiągnąć sukces lub po prostu zrobić to, co się chce zrobić,  to podobno najważniejsza jest chęć do działania. Nie pójdziesz na fitness jeśli nie masz ochoty, nie rozpoczniesz  nowej pracy, jeśli tego nie chcesz. Musisz więc mieć również świadomość, że chcesz to osiągnąć.
Przez pojęcie "świadomość" można rozumieć wiele stanów - od zdawania sobie sprawy z istnienia otoczenia, istnienia samego siebie, poprzez świadomość istnienia swojego życia psychicznego aż po świadomość samego siebie
Chciałabym Wam opisać Spotkanie Świadomych Blogerek, które odbyło się 26 listopada 2016 r. w Bydgoszczy i którego celem było właśnie uświadomienie uczestniczkom, jak osiągnąć właściwy dla siebie sukces.
Zacznijmy od początku i w telegraficznym (hahaha!!) skrócie:
1.        Organizatorka -  Izabela Kornet. Filigranowa, eteryczna kobieta z głową pełną wiedzy, pomysłów. Jak sama o sobie pisze: Ma zamiar doświadczyć podczas życia mnóstwa rzeczy i ma nadzieje, że nie zabraknie jej na to czasu J Organizatorka tego eventu. Kiedyś na spotkaniu wyznała mi, że kocha to robić, organizować, planować, realizować. I tak zrobiła. Zrobiła to z sukcesem.  Ona taka jest – wszystko zaplanowane, dopieszczone, tak naprawdę zapięte na ostatni guzik. Do ostatniej minuty trzymała wszystko żelazną ręką, jeżeli Plan A się walił, szybko wyjmowała „z kieszeni” Plan B. Wszystko t dla nas - uczestniczek, wszelkie propozycje współpracy od Partnerów, zorganizowała to dla nas.

Izabela Kornet

Iza prowadzi blog The Secret of Healing o którym pisze, że jest:  “To przestrzeń, w której pragnę podnosić poczucie odpowiedzialności za swoje i Wasze wybory. O blogu lubię mówić, że jest to strona o prowadzeniu świadomego życia. Tu znajdziecie receptury na domowe, naturalne kosmetyki, przepisy na najlepsze roślinne dania (także słodkie), inspiracje ogrodnicze i kulturowe, a także garść motywacji do nauki i osiągania sukcesu! Czujcie się u mnie jak u siebie”
Zajrzyj tam a się nie zawiedziesz. Ona wie co robi.  Jeżeli chciałbyś zorganizować spotkanie, forum, szkolenie – skontaktuj się z Izą.
 Wyjątkowe w spotkaniu było również to, że Iza w tym dniu miała urodziny. Sprawiłyśmy jej niespodziankę życzeniami od serca i skromnymi prezentami :)

urodziny Izy

2.       Mama organizatorki – bardzo żałuje, że podczas spotkania nie znalazłam czasu by do niej podejść i porozmawiać. Podziękować za osobę, którą wychowała, za to, że tak ją wspiera i jest przy niej. Iza przez cały czas przygotowań do spotkania wspominała o tym, że od Mamy czerpie siły i energię, gdy baterie zaczynają szwankować ;) Rzeczywiście, Mama naszej organizatorki była obok, pomagała czynnie ale i duchowo, widziałam łzy szczęścia podczas oficjalnych życzeń urodzinowych dla Izy…  Ja jako matka mam ciche marzenie: móc zobaczyć uznanie i szacunek wyrażany przez innych w stosunku do mojego syna. Bo to będzie oznaczało, że wychowałam Go na właściwego, wartościowego i świadomego człowieka, członka społeczeństwa.

spotkanie świadomych blogerek

3.       Restauracja miejsce klimatyczne, nastrojowe. Wystrój bardzo przytulny odwołujący się do nazwy Restauracji: Spiżarnia. Byłam pod wrażeniem iż sam Szef Restauracji podczas całego spotkania czuwał nad organizacją od strony Restauracji. Obsługa przesympatyczna, jedzenie smaczne – było rewelacyjnie.

spotkanie świadomych blogerek

4.      Opiekunka dla dzieci – Iza zadbała również o uczestniczki, które na spotkanie przybyły z dziećmi. Zaprosiła do współpracy Animatorka Maria Redzimska z Koło Naukowe Wspierania i Kreowania Rozwoju Dziecka (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy), która zajęła się pociechami Uczestniczek pierwszej edycji.

5.  Spotkanie – uczestniczki. W spotkaniu brało udział 20 blogerek, wybranych przez organizatorkę z rozmysłem i pewnością o ich świadomym blogowaniu. Nawet nie wiecie jaka byłam i jestem szczęśliwa, że znalazłam się na tej liście, że Iza pewnego dnia zadecydowała iż mogę zasilić to zacne grono! A były to:
1. Patrycja Ewa Nowak
http://www.paaatriziaa.blogspot.com
2. Olga Biskupska
http://placesandplants.com 
3. Krystyna Polek – to ja!
https://twardonaziemimiekkowchmurach.blogspot.com 
4. Agnieszka Wiśniewska
http://ciekawekosmetyki.pl 
5. Sylwia Ciszyńska 

http://www.mietawkapeluszu.pl/
6. Magdalena Kuncio

http://kuncio.com/
7. Magdalena Szczęśniak

http://kartkazpasja.com/
8. Żaneta Bomba

http://mother-andson.blogspot.com/
9. Anna Maria Wiśniewska 

http://www.annamariawisniewska.pl/
10. Lena Murawska 
http://mama-m.pl/
11. Adrianna Frasz
http://przez-pryzmat-marzen.blogspot.com 
12. Karolina Jaskólska
http://dzieciecapodroz.pl 
13. Marta Kraszewska
http://www.rudymspojrzeniem.pl 
14. Nadine Kranik
http://macierzynstworaz.pl/
15. Roksana Prusarczyk

http://www.dzwoneczkowa.pl/
16. Joanna Perzanowska-Kuśnierek
http://matkawkratke.pl/ 
17. Iza Damse 

http://www.nietylkorozowo.pl/
18. Sylwia Narkowicz
http://www.oczamimamy.pl
19. Marta Block
http://blogowe.zosinkowy.com.pl/ 
20. Izabela Kornet 

http://www.thesecretofhealing.pl/
Żałuje, że nie udało mi się porozmawiać z wszystkimi uczestniczkami, ale mam nadzieje, że spotkamy się jeszcze na innych eventach J

6.   Prelegenci – wybór  prelegentek i tematów prelekcji to kolejny dowód na to, iż Iza z rozmysłem planowała to przedsięwzięcie. Wszystkie poruszane tematy na spotkaniu ale i te, które z przyczyn niezależnych  nie mogły się odbyć, były niezbędne do pracy każdego blogera. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

Pola Modrzewsky Siła Umysłu – miała nam pokazać jak ważny jest dźwięk w życiu przy użyciu misy tybetańskiej, jednak wyjechała do Australii. Mimo to przygotowała dla nas niespodziankę w postaci wartościowego filmu.
Paulina Pamuła „Webinary jako sposób budowania publiki wokół bloga”. Paulina opowiedziała nam o znaczeniu webinarów w tworzeniu bloga.

relacja ze spotkania

Ola GościniakOpanuj Seo i zwiększ ruch na blogu”. Na spotkaniu z Olą miałam już przyjemność być na Blog Up i tym razem znowu się nie zawiodłam. Informacje, które nam przekazała na SŚB pozwoliły mi zrozumieć kolejne kwestie związane z pozycjonowaniem chociaż nadal nie czuję się w tym obszarze pewnie.
Joanna Bogielczyk „Dobra współpraca blogerska”. Asia wpadła, zaraziła nas uśmiechem i pozytywnym nastawieniem, że możemy wszystko! Przedstawiła idee współpracy blogerskiej, udowodniła to na przykładzie własnej współpracy z Revitalash, powiedziała jak stworzyć ofertę i w ogóle dała nam do zrozumienia, że możemy wszystko! Cieszę się, gdyż wylicytowałam voucher na sesję coachingową z Asią i już nie mogę się doczekać!

relacje ze spotkania

Klaudia Fotyniuk „Wizerunek, komunikacja, marketing”. Wystąpienie Klaudii skłoniło mnie to refleksji oraz stworzenia postu dotyczącego kompetencji i etyki zawodowej blogera. Uważam, że Klaudia swoim wizerunkiem najlepiej zobrazowała znaczenie marki osobistej w biznesie. Postawiła na spójność wypowiedzi z wyglądem, czyli własną osobą przedstawiła głóną Ideę Wizerunku w biznesie.

relacje ze spotkania

Marta Żubrycka miała opowiedzieć nam o motywacji do życia i działania, jednak z powodu choroby nie pojawiła się na spotkaniu.

7.   Sponsorzy – uff… było ich naprawdę sporo, co wymaga osobnego postu. Prezenty, niespodzianki bardzo atrakcyjne i inspirujące. I tu znowu muszę wspomnieć o organizatorce, jestem pełna podziwu i dziękuje Ci za tak Świadome zdobycie dla nas chętnych do współpracy sponsorów!

8.       Licytacjaodbywała się w dwóch formach:  internetowo i jedna oficjalna i bezpośrednia na spotkaniu. Licytacja przedmiotów oferowanych przez Firmy i darczyńców była przeprowadzana na rzecz Fundacji Chustka.
Tak czytam na samej stronie fundacji:

Powołanie Fundacji Chustka jest wyrazem woli Joanny Sałygi. Skupiając się na pomocy potrzebującym pragniemy przekazać innym wartości, które na swoim blogu afirmowała Chustka. Chcielibyśmy, żeby w naszych działaniach widać było radość życia, pasję, głębię i zachwyt nad chwilą, która wszak mija, ale nadaje istnieniu sens. Pragniemy pokazać go szczególnie tym, którzy zgnębieni chorobą nie mają sił by go dostrzec.

Chustka potrzebna jest każdemu. Czasem trzeba w nią schować twarz, na której nie obeschły jeszcze ślady łez. A potem – unieść głowę. I ruszyć dalej. Chcemy walczyć z bólem, bo nikt nie powinien tak cierpieć, a zwłaszcza ludzie umierający z powodu chorób nowotworowych. Chcemy zmienić polską rzeczywistość i otoczyć ochroną przeciwbólową wszystkich cierpiących.

I my również chciałyśmy pomóc. Dzięki licytacji udało się zebrać aż 1874 zł na rzecz walki z bólem! Ja również aktywnie brałam udział w licytacji a co udało mi się kupić zobaczcie tutaj.

9.     Face &  lookMagazyn i portal nowoczesnej kobiety, piszący o urodzie, modzie i zdrowym stylu życia.  Przedstawiciel firmy przedstawił propozycję współpracy dla blogerek. To kolejna możliwość i wielka szansa dla blogów lifestylowych lub parentigowych.

10.  Praliny Bąbą  -  Przedstawicielka osobiście przyjechała wręczyć nam przepyszne belgijskie praliny, które rewelacyjnie pasowały do popołudniowej kawy.

11.           Wydarzenie wsparło także Empress Motion, czyli wsparcie dla wydarzeń zasługujących na uwagę mediów,  które promowało nie tylko SŚB, ale też blogi każdej z Nas.

Na zakończenie i podsumowanie spotkania zjadłyśmy pyszny Tort wegański od Domowy Zakątek i otrzymałyśmy od Izy wspaniały Dyplom stworzony przez  Spichlerz Handmade.

relacje ze spotkania
relacje ze spotkania

===========================================
Tak więc ja mogę pochwalić się swoim sukcesem (czytaliście już o tym w poście dotyczącym etyki zawodowej blogera) -  uczestniczyłam w spotkaniu, na którym prelegenci opowiadali jak być świadomym, rzetelnym i wiarygodnym blogerem, co i jak umieszczać na blogu by nasz odbiór był właściwy, jakich narzędzi do tego używać i jak współpracować z innymi blogerami, by z tej współpracy było więcej dobra dla nas – ale przede wszystkim dla czytelników.
Dowiedziałam się jaka jest Recepta na sukces w blogowaniu - to duże grono czytelników. By je zdobyć, trzeba opisywać to, co ludzi interesuje, w sposób niepowtarzalny i poszerzający ich wiedzę. Bardzo ważna jest również kwestia zaufania.
Świadome blogowanie to takie, które jest skierowane na Czytelnika, gdzie jego dobro jest celem właściwym Blogera.
Ważne jest również to, by w tym całym blogowaniu nie zatracić siebie, nie pogubić wartości dla nas ważnych, ale też ważnych dla czytelnika – pokazać swój wizerunek jako człowieka z krwi i kości a jednocześnie marki, która swoją pracą wnosi wiele pozytywnych chwil, działań i emocji w życiu Czytelnika.

twardo na ziemi


 Ps. tak na zakończenie - Spotkanie Świadomych Blogerek miało dla mnie również sentymentalne znaczenie - miałam okazję wyściskać i porozmawiać z Izą z nie tylko różowo, z którą znamy się wirtualnie już ponad 5 lat z zupełnie innej sfery działania :) a nasze losy spotkały się tu, podczas świadomego blogowania :) Kolejny dowód na to, iż warto być sobą i taki wizerunek utrwalać, by nie tracić tak znaczących przyjaźni :)

relacje ze spotkania



Jeżeli uważasz ten post za wartościowy, będzie mi niezmiernie miło, gdy udostępnisz go dalej J dla mnie ważne jest pomaganie i doradzanie i mam nadzieje, że tym  razem również pomogłam J

39 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się ujęcie spotkania poprzez rozłożenie na czynniki pierwsze! :) Udostępniłam wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowne wydarzenie :D i z tego co widziałam u innych uczestniczek wszystkie zachwycone :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ocho, dziękuję! Cudownie mi się to czyta :D P.S. Zapraszam na nasze Śniadanie Świadomych Blogerek w styczniu :)

      Usuń
  3. Krysia... Chcę, żebyś wiedziała, że Ty też byłaś dla mnie dużym wsparciem podczas spotkania :) Taką duszyczką, która nade mną czuwała zaraz po mojej Mamie. Dziękuję :) Za te piękne słowa tutaj i za naszą znajomość w ogóle, cieszę się niesamowicie, że Cię poznałam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izo robisz dużo dobrego i do jest najważniejsze. To dobre powraca - taka karma ;) Ja również cieszę się, że stanęłaś na mojej drodze :)

      Usuń
  4. Gratuluje organizatorce i uczestniczkom. Miło czytać i oglądać świadome, mądre kobiety, które nie boja się pisać szczerze i o wszystkim :). Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  5. To było najbardziej niesamowite spotkanie na jakim byłam, a byłam na wielu :) Najlepiej zorganizowane, dopięte na ostatni guzik, profesjonalnie i świadomie.
    I oczywiście wspaniale było Cię w końcu spotkać :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że dla każdego sukces będzie czym innym. Choć dla mnie wielkim sukcesem było wydanie kolejnych książek, to jednak i tak zawsze na pierwszym miejscu sukcesem jest dla mnie moja rodzina :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, każdy inaczej odbiera sukces ale najważniejsze w tym jest to, że sukcesem nie musi być wizja zostania sławnym ale bogatym w wartości i uczucia :)

      Usuń
  7. widzę, ze i Wasze spotkanie było bardzo udane, nadal żałuje, ze nie mogłam wziąć w nim udziału, ale może następnym razem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniale to napisałaś... Relacja - relacją, ale czuję emocje i zaangażowanie. A nie lubię treści w których nie ma serca :-) A jeśli chodzi o spotkanie to faktycznie było niesamowite i bardzo się cieszę, że byłam tam z Tobą :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię spotkania blogerów. Dają niesamowicie wiele inspiracji oraz wiedzy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nawet nie wiedziałam, że takie imprezy też się odbywają :) Ale cóż bloga mam od roku i byłam jedynie na See Blogger, ale mam nadzieję, że w przyszłym roku zacznę nadrabiać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja prowadzę bloga od pół roku i udało mi się być już na trzech :) a na See Blogger też się z chęcią bym wybrała :)

      Usuń
  11. Sama bym się chętnie wybrała na takie spotkanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rozejrzyj się - może coś w Twojej okolicy się szykuje? :) Ja na pewno zapraszam na Śniadania Świadomych Blogerek w Bydgoszczy :)

      Usuń
  12. Często słyszałam o takich imprezach, ale chyba jeszcze żadna nie odbyła się w moim mieście. Muszę częściej obserwować takie wydarzenia, bo jak widać po wpisie są naprawdę cenne i przydatne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak - bezcenne są znajomości z wyjątkowymi osobami, wartościowe prelekcje które procentują w nasz rozwój osobisty i nie wspomnę o podarunkach :)

      Usuń
  13. Świetna recenzja:) Poczułam się jakbym tam była z Wami ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne podejście do tematu. Filozofia sukcesu niemierzona liczbą zer czy wartością przedmiotów nas otaczających jest mi bardzo bliska. Cieszę się, że Cię poznałam, mam nadzieję, że następnym razem uda się więcej pogadać - bardzo pozytywna osoba z Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i wzajemnie - mam nadzieje, że uda nam się usiąść i porozmawiać. Tak od serducha :)

      Usuń
  15. Nigdy nie byłam na takim spotkaniu. Mam nadzieję, że kiedyś się uda,bo wygląda na to, że spędziłyście razem niesamowity czas :) Inspirujący wpis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. życzę Ci, udziału w takim spotkaniu, jest naprawdę motywujące i można poznać wiele cudownych osób! :)

      Usuń
  16. krysia, jesteś bardzo pozytywną i ciepłą osobą;) Cieszę się, że mogłyśmy się spotkać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marto to samo uważam o Tobie - cieszę się, że mogłam poznać uczestniczkę grupy: "przeczytaj podaj dalej" :)

      Usuń
  17. Bardzo, BARDZO przyjemnie się to czyta!

    OdpowiedzUsuń