niedziela, 4 czerwca 2017

stanowisko - MAMA, czyli najlepszy Pracownik roku i nie tylko!



Biorąc pod uwagę to, jaka jestem, jaką mam osobowość, skończyłam odpowiednią szkołę. Posiadam bowiem zdolność empatii, umiejętność zarażania pozytywnym myśleniem i odpowiedzialność za innych… Dlatego jestem dla Ciebie i dla innych, dlatego jest ten blog z którego możesz czerpać pozytywną energię.

Jednak nie rola człowieka, partnerki życiowej, pracownika, przyjaciółki lub współpracownika jest dla mnie najważniejsza. Dopiero rola MATKI tak naprawdę pomogła mi odkryć moje prawdziwe Ja. Cofając się pamięcią 5 lat w tył, wspominam w jakich sytuacjach nauczyłam się odnaleźć, zorganizować i funkcjonować. Ile jeszcze przede mną, przed nami drogie Mamy! J
Co dało mi macierzyństwo? Dzięki pojawieniu się w moim/ w naszym życiu syna, rodzicielstwo rozwinęło we mnie cechy ukryte lub spychane na dalszy tor. Myślę, że każda Mama przyzna mi rację iż dzięki dzieciom nauczyły się nowych funkcji!
Funkcji i umiejętności przydatnych także w pracy zawodowej! Bowiem już niejeden Pracodawca potwierdził, że Pracownik: Kobieta/Mama to najbardziej efektywny członek zespołu!

Mam dla Ciebie kilka argumentów, które to potwierdzają. Myślę, że sama się w nich odnajdziesz.

Mama, to przede wszystkim - Kobieta zorganizowana

  1. Wykonuje kilka rzeczach na raz. Podobno nie jest możliwe skupić się w 100 procentach jednocześnie na kilku realizowanych czynnościach. Ale skupienie uwagi w tym samym czasie na kilku zadaniach, bez względu na wielkość zaangażowania to już mistrzostwo. Ja np. W ciągu jednej godziny wstawiam pranie, przygotowuje obiad, podlewam kwiaty, rozmawiam z synem i prasuje. Co zatem rozwija macierzyństwo?  skupienie uwagi, wielozadaniowość, spostrzegawczość.
  2. Mistrzyni w planowaniu: Czyż nie jest to funkcja bardzo przydatna przy posiadaniu dziecka? Zaplanowanie weekendowej wycieczki (zwiedzanie, karmienie a w porze drzemki przemieszczanie się autem lub wózkiem z jednego miejsca na drugie). Czy bardziej przyziemne sprawy, jak zaplanowanie obiadów na cały tydzień, przygotowanie ciuszków dla dziecka do przedszkola lub niani, zakupy – listę spisuje cały tydzień. Co najważniejsze, rozwinęłam umiejętność oddzielania SPRAW WAŻNYCH OD MNIEJ WAŻNYCH. Kobiety, nawet nie wiecie, nie uświadamiacie sobie jakimi jesteście specjalistkami od analizy SWAT swoich umiejętności i podejmowanych działań!
  3. Cierpliwa, spokojna, opanowana… Ja osobiście przerabiałam już  ratowanie życia dziecka np. zakrztuszeniem się, a także awantury na placu zabaw o samochodzik – zachowanie się w sytuacji stresującej, problemy z jedzeniem apetytem. Wiem, że w takich sytuacjach umiem zachować zimna krew, emocje przychodzą po fakcie…
  4. Myśli i pomysły przelewa na papier – matki bardzo często zostają blogerkami. I bardzo dobrze. Jest to świetny sposób na rozwój osobisty, o czym już kiedyś wspominałam w innych postach. Umiejętność pisania ciekawych tekstów nie przychodzi sama z siebie, można ją rozwinąć poprzez długotrwałe pisanie. Ponadto rozwija się inne umiejętności, np. techniczne, obsługi programu do obrabiania zdjęć lub marketing internetowy, by bloga wypromować;
  5. Umiejętność negocjacji – przede wszystkim z dzieckiem o zabawkę w sklepie a co za tym idzie z firmą współpracującą z blogerami. Umiejętność ta jest zdecydowanie przydatna w pracy zawodowej na stanowiskach biurowych!
Dlaczego piszę ten post? A po to, by uzmysłowić Wam drogie kobiety, ile posiadacie ważnych cech charakteru i umiejętności, które możecie wpisać w CV i pochwalić się nimi przyszłym Pracodawcom! Wszystkie umiejętności pogrubione w tekście są bardzo ważne i pożądane przez Pracodawców!


zawód - mama

=======================================================

A Ty? Jakie nowe umiejętności przydatne w pracy zawodowej rozwinęłaś dzięki macierzyństwu?

2 komentarze:

  1. Oj, chyba nie jestem mamą, bo z planowaniem, cierpliwością i opanowaniem, to u mnie bardzo kiepsko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dałam przykład umiejętności, które u mnie rozwinęło macierzyństwo. To się dzieje u każdego indywidualnie, więc pomyśl - co dzięki macierzyństwu nauczyłaś się robić lub jakie umiejętności rozwinęłaś? :)

      Usuń